Vorige week is er veel gebeurd hier op school. Tijdens de start van de lessen op vrijdag hebben we hier ook al even bij stilgestaan. Je kunt hier op verschillende manieren op reageren.
We lazen vrijdag:
‘Sommige mensen vinden houvast in hun geloof. Ze bidden, lezen de Bijbel of zoeken troost bij God. Misschien helpt dat jou ook: om even stil te worden, om te weten dat je niet alleen bent, ook als het stormt in je hoofd.’
Deze week willen we hier tijdens de dagopeningen verder bij stilstaan; bij dat houvast vinden in je geloof, bij God. We doen dat aan de hand van de verschillende manieren waarop je op een heftige situatie kunt reageren, zoals deze afgelopen vrijdag ook besproken zijn. We pakken elke dag een andere manier en spiegelen dit aan een Bijbeltekst om te kijken wat de Bijbel / God ons hierin te zeggen heeft.
MAANDAG16 JUNI
Gevoelens uiten
Prediker 3:4
DINSDAG17 JUNI
Sociaal contact
Romeinen 12:15
WOENSDAG18 JUNI
Verbeelding en creativiteit
Psalm 139:14
DONDERDAG19 JUNI
Logisch nadenken
Spreuken 3:5-6
VRIJDAG 20 JUNI
Lichamelijke reacties
1 Korinthe 6:19-20
AGENDA
Woensdag 18 juni
Informatieavond ontruiming 12 juni – uitnodiging volgt per brief
Dinsdag 24 juni
PV-uitje personeel - leerlingen eerder uit
Donderdag 26 juni
Ontwikkelmiddag - lesvrije middag
NIEUWS - SCHOOLBREED
Informatieavond ontruiming 12 juni
Op woensdag 18 juni is er een informatieavond over de ontruiming die op 12 juni plaatsvond. Vorige week hebben we al informatie over de ontruiming met u gedeeld en ook over de manier hoe we als school hiermee omgaan.
We kunnen ons voorstellen dat u hierover nog verder wilt praten of vragen hebt. Daar is tijdens deze informatieavond gelegenheid voor. Ouders/verzorger krijgen per mail een uitnodiging voor deze avond en de mogelijkheid om zich aan te melden.
Arenagesprekken met leerlingen over toetsing
Op woensdag 28 mei j.l. vond op De Meerwaarde de eerste uitvoering plaats van zgn. Arenagesprekken met leerlingen, bedoeld als start van een jaarlijks terugkerend evenement. Tijdens deze eerste uitvoering werd aan leerlingen hun mening gevraagd over de inhoud en uitvoering van toetsing en examinering op De Meerwaarde.
Leerlingen zaten hierbij in de binnenring van de ‘arena’ en een grote groep docenten in de buitenring. Deze laatsten mochten alleen een luisterend oor hebben.
Aan leerlingen werd bijvoorbeeld, de volgende stelling voorgelegd:
“Ik vind het geen probleem dat mijn ouders mijn cijfers kunnen inzien in SOM”.
Leerlingen konden op deze stelling reageren door met het opsteken van een groene of rode kaart aan te geven of zij het eens (groen) of oneens (rood) waren met de stelling. Door gespreksleider Roland Zuidema (directeur onderwijs) werden hier vervolgens verdiepende vragen op gesteld.
We kunnen spreken van geslaagde gesprekken, mede door het grote aantal aanwezige leerlingen en collega’s! Met de input van de leerlingen en de feedback van de collega’s gaat de examencommissie aan de slag om te kijken welk goed vervolg we hieraan kunnen geven. We zien uit naar een tweede uitvoering!